Att tvätta..


Ja när man tvättar här har man två alternativ, tvätta för hand eller i maskinen. Förhand är oftast lättast men men jag använder maskinen till saker som är jobbiga att tvätta för hand, som mysbyxor. De tar år att tvätta för hand! Tvättmaskinen har inget varmvatten men jag brukar ta varmvatten ifrån ett annat rum som har en stor vattenkokare :P Vet borde kanske använda de vattnet till te eller nudelsoppa, men jag vill ha lite renare tvätt. tycker inte det blir lika rent att tvätta i kallvatten och använder inte maskinen så ofta heller.




Jag tvättar varannan dag ca, om man väntar längre tar det år innan man blir klar O.O Det är inte direkt hälsosamt för händerna heller. Jag har aldrig direkt tvättat kläder för hand förut så tog ett tag att lära sig :/



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0