Läsvärt: Huset Cavendons hemligheter

En bok om elegans och stora fester, gentlemänn och tjänstefolk, kärlek, bitterhet, en hemsk hemlighet och ett oförlåtligt svek. En perfekt mysbok såhär när hösten smyger sig på och det börjar bli mörkt ute. Boken handlar om familjen Cavendon och deras vardagliga liv.
 
 
 
Ett stycke ur boken:
- Vad vill du att jag ska göra? Jag gör vad som helst om det hjälper.
- Jag vill att du samlar dig. Och det är genast. Jag vill att du låtsas som om ingenting har hänt.
- Jag förstår inte.
- Du var en god skådespelare när vi spelade teater förr. Nu är det dags för ditt livs föreställning. Du måste uppföra dig så normalt som möjligt och göra dig vackrare än vanligt. Du ska stråla. Du måste lura din familj. De får inte tro att något är galet eller att du är sjuk. Du kan inte gå omkring och hänga med huvudet eller hålla dig på ditt rum. Gör du det blir alla misstänksamma och undrar hur det är med din hälsa.
- Ja, jag förstår vad du menar. Och jag ska vara mitt normala jag, det lovar jag. Men vad ska jag göra åt.. det andra? frågade hon ängsligt.
- Som jag sa ska jag tala med Charlotte och hon kommer att ta sig an problemet. Det är vad jag kan säga nu, lyssna noga, Daphne. Allt hänger på dig nu. Ingen får misstänka något. Hemlighetsfullhet är nyckeln. Förstår du det Daphne? Du kan inte anförtro dig åt någon.
 
 
 
Jag gillar att läsa lite halvromantiska historiska romaner där spänning blandas med intriger och vilkorslös kärlek. Normalt sätt brukar jag inte köpa sånna här pockets men nu gjorde jag det på känn, lite utav ett impulsköp och ångrar det inte. Berättalsen om familjen Cavendon och deras tjönstefolk fängslade mig och jag var bara tvungen att vet har det gick för dem.
 
 


Kommentarer
Zandra

Hej! Var hat du fått tag på boken någonstans?

Med Vänliga Hälsningar,/Zandra

Svar: Den köpte jag på ica maxi ^-^ /Frida
Frida

2014-08-21 @ 20:38:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0