Förbjudna staden och palace museum


Idag har vi besökt och vandrat runt i den förbjudna staden och sett palace museum, den är verkligen enorm O.O Det är fortfarande lite svårt att greppa hur stort det är, området skulle rymma en mindre stad. Hur som hellst var det vackert att titta på och kul att se ett världs kultur arv. Jag tror aldrig jag har sett något, har vi någon sådan plats i Sverige?

Under vistelsen tog vi en massa kort, både med min iphone och med Anas kamera ^-^



Hela området var så stort och det tog ett tag att kunna gå igenom det, sen så vart det en massa turistgrupper med guide och en massa andra människor överallt som vanligt här ^-^ Det enda tråkigt med vistelsen här i Peking ät att det mesta är så påverkat av turismen, den desperata säljtekniken syns mer här än i Shanghai och involverar inte bara saker utan även turer till muren och guidade turer överallt i princip. Dessa människor kan gå en på nerverna efter ett tag men man vänjer sig snabbt med att inte ens titta på dem. Får de ögonkontakt är det kört, då är dom över en som en svulten gam.

Lite fina bilder på mig och Anas han vi med att ta också ^-^



Och med detta säger jag god natt, får se vad som händer imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0