Info om studentliver här i Shanghai


Jo om man är student här i Shanghai (eller resten av Kina) får man inte vara kräsen av sig direkt. Vanligtvis bor man 2-4 personer per rum. Här är det i alla fall so, killarna bor 4st per rum och tjejerna 2-4 st och detta är det bästa dormytorit i hela Kina. Det finns andra dormitory däe dom bor 6 personer per rum! O.O

Lite svårt att greppa det där, för hemma är ju ens eget hem eller rum lite mer ens eget privata space där man kan vara ifred om man vill osv. Men så är det inte här inte, utrymmet är inte jättestort man har en loftsäng med garderob + skrivbord kombinerat med bokhylla under.

Mikes rum som han delar med Jason, Ted och en till


Själv är jag rätt glad för mitt rum med plats för två studenter och det är bara jag som bort där. Jag skulle inte kunna dela mitt rum för jag tar verkligen upp HELA utrymmet själv. Det tog inte många dagar innan inflytt förrens mina prylar var överallt.

Tänkte träna lite lätt nu sen chilla lite innan vi drar och äter så hörs sen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0