Kina och USA

Jag sitter just nu och kollar på CCTV, en engelsk talande kinesisk nyhetskanal dom har här på hotellet. Det pratas väldigt mycket om USA och deras militära förstårkning runtomkring kina typ indonesien, japan osv.. Dom diskuterar väldigt mycket om Obamas tal han hållt om varför han förstärker den militära sidan samt väldigt mycket om hur Kina borde reager på detta.

Känner mig väldigt avskild här i Kina från info om världen i nyhetsväg osv, visst jag ahr internet men det är inte alltid allt står eller är så lätt och hitta. Det år mig att undra: vad har jag mer missat..? O.O

Tänkte ta och koppla av lite och fortsätta kolla runt på lite världsnyheter innan jag ska möta upp Anas för att ta reda på vad vi ska göra idag ^-^

ttyl BB ^-^ /´´


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0