Klinisk kemi!


Jag har varit på klinisk kemi nu i 3 dagar och allt flyter på bra, speciellt idag då det inte var så många studenter nörvarabde. Bara jag och en till ^-^ Detta innebär mer arbete åt mig, wiiiee! Har lärt mig massor av rutinarbeten osv, som hur man späder vissa prover. Man byter reagens varje morgon och eventuellt underdagen om det behövs, man kör kontroller samt kalibrering på morgonen innan analys av prover körs.

De har en stor maskin som sorterar nästan alla proverna till immunolgen och klinisk kemi beroende på vad som skall analyseras. Innan denna sortering så centrifugeras även proven och korken tas av. Alla prover går ej denna väg t.ex de akuta proverna centrifugeras i en av de två små centrifugerna och så används ett blått racket som man ställer före de vanliga grå. Så idag har varit underhållande, massor att göra!


Kommentarer
Amir

Tjenare! Tar de hand om dig i Kina? Sara Berglund hälsar! Och lab RUD hälsar Anas. Visa de vad svennar kan göra!

2011-11-10 @ 09:32:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0