Tillbaka från lunchen


Så nu är jag och Anas tillbaka från lunchen ^-^ Vi lunchade på vårat vanliga ställe, dom har jsukt god mat och det är billigt! Det kostar lika mycket som att äta på resturangen här i dormitoryt men där är maten inte alls gåt, unken på något sätt :( Plus anas hittade ett kryp i sin mat en gång när vi åt där så vi slutatde äta där.

Denna resturang drivs av kineser från västra delen av Kina och de är muslimer, jag tycker dom är väldigt trevliga osv ^-^



De vardagliga resturangerna här i Shanghai är väldigt små, både köket och själva ytan man har att äta på men det finns naturligtvis andra resturanger också men då är också maten dyrare. Mig spelar det ingen roll så länge det är rent och maten är god så man inte blir sjuk eller något. Men jag tyckte det var jättek konstigt ibörjan när vi letade efter matställen, allt  var så litet och trångt och så alla dessa människor.

Aja maten lagas i en stor panna där dom flamberar den sen får man det serveras med ris eller handsträckta nudlar, det finns naturligtvis också nudelsoppor och andra saker som man kan beställa. Beställningar utanför menyn funkar det med ^-^



Anas åt stekt ris medans jag åt ris med kött och paprika, båda dessa rätter är våra favoriter och dom smakar jättegott ^-^ När man äter här får man även en soppa till, det är väldigt vanligt i Kina då man inte brukar dricka saker till maten. Ialla fall inte på de mindre resturangerna. Samma sak när vi äter på sjukhuset. Man får en soppa till eller så äter man en rätt som är som soppa som typ en form av dumplings.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0