Varför man inte ska dricka vattnet i Shanghai


Det är såhär att man ska inte dricka vattnet i Shanghai så vi jlper vårat vatten, jag blev lite nyfiken på exakt varför. Vet  att det antagligen finns bakterier osv i men ville veta mer så googlade på det och fått reda på följande:

1. att vattner tydligen går att dricka om man kokar det några gånger först (inget tänker prova)
2. läste på en annan blogg att det kunde vara mycket tungmetaller i vattnet (vet inte riktigt om det stämmer)

Annars hittar jag inte någon anledning till varför ma nitne ska dricka vattnet, vet såklart att det är skadligt för hälsan men har googlat på det i över 30 min nu och allt jag hittar är drick inte kranvattnet köp vatten istället eller att det finns vatten på hotellena. Men också att kineser inte dricker kallt vatten för de anser det skadligt för hälsan så det är därför man får varmt vatten på resturanger osv om man inte ber om kallt dvs

Nu ger jag upp det här med googlandet för ikväll och tar och sover istället! God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0