Motgångar

De senaste två veckorna har varit full av oväntade motgångar eller rättare sagt anpassningar till nya saker under vissa för mig nya situationer. Jag har lärt mig en massa nya saker om mig själv, vad jag behöver tänka på och utveckla hos mig själv.

På jobbet har det varit mer att göra än vanligt, vilket jag är väldigt glad över. Detta har även inneburit en del stress och rörighet vilket stundtals kunde vara svårt att hantera. Mitt i detta lite småröriga kom jag fram till en del om mig själv, saker jag måste bli bättre på att hantera, saker att ha i åtanke och förbättra när liknande situationer uppstår.

Alla har vi olika motgångar/ prövningar här i livet, vissa har svårt att hantera stress andra har svårt att förstå olika människors utgångspunk här i livet. Men det är väll det livet handlar om? Att tampas med motgångar och bli en bättre människa efteråt? Eller iallafall ha lärt sig något nytt om sig själv eller någon annan.

Nu när jag åker buss så mycket som jag gör brukar jag ta mig någon minut och reflektera över saker typ om hur det har gott på jobbet, vad jag kunde gjort bättre/ ändra på. Mitt tips till er ta någon minut och granska er själva, era handlingar under dagen och fundera på om det var något ni kunde hantera bättre eller göra på ett annat sätt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0