Minichokladmuffins med en hint av jordnötter

Här om dagen när mamsen var här och fikade så bakade jag några små chokladmuffins med jordnötssmör i smeten och med havremjölk istället för vanlig mjölk och de blev hur goda som helst. Helt perfekt i storleken med.
 
Ingredienser:
2 ägg
2 dl socker
2 ½ dl vetemjöl
75g margarin
1 dl havremjölk
1 msk jordnötssmör med små bitar i
2-4 msk kakao (beroende på hur mycket kakao smak man vill ha)
 
Vispa samman ägg och socker.
Smält smöret i en kastrull
Addera de torra ingredienserna till äggen och sockret
Häll i havremjölken i det smälta smöret och kän om fingervarmt
Blanda samman smör+margarin med resten 
Häll sedan upp i de små formarna
Grädda i mitten av ugnen på 175grader i 10-12 min
 
 
Jag använde en muffinsplåt med plats för 24 muffins samt små muffinsformar till dessa. Helt perfekt för den som inte vill ha så mycket eller smaka lite av allt man bakat. Min 24-hålsplåt hittade jag på lagerhaus och den kostade under 100 lappen.
 
Lycka till


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0