Skumtomtefudge


Jag skummade runt bland lite bloggar här på blogg.se och hittade ett jätteintressant julrecept jag ska prova på skumtomtefudge. Jag älskar fudge! Längtar till att komma hem så jag kan baka massa och verkligen få känna den där julkänslan, den vill inte riktigt infinna sig härä i Kina. Jag som lyssnar på julmusik och allt. Men snart så bär det av hemmåt, nu är det officiellt mindre än 14 dagar kvar! Yaay! Förhoppningsvis finns det snö hemma också.

Skumtomtefudge:

12 st skumtomtar
50 g smör
1 dl vispgrädde
2 dl strösocker
150 g vit choklad

Klipp ner skumtomtarna i mindre bitar.
Blanda alla ingredienserna, utom den vita chokladen, i en kastrull. Smält ihop på svag värme.
Låt småkoka på svag värme i ca 10 minuter under omrörning.
Blanda i den vita chokladen och rör tills den smält och massan blivit blank. Ta av kastrullen från spisen och fortsätt röra tills massan blivit ljus och svalnat lite. Häll upp i en bakplåtsklädd form och låt stelna i kylen. Skär i bitar.

 

Tack snöflinga för ett bra recept!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0