Examensarbetet hittills

Ja nu när jag förhoppningsvis är på bättringsvägen kan jag ta och berätta lite om vad vi har gjort hittills. Vi har och håller fortfarande på att preparera en typ av celler från immunförsvaret så att de blir av den typ vi vill att de ska bli ^-^ Sen så klommer jag någon dag senare i veckan att börja preparera mina gena cell linjer.

Under förra veckan så körde vi ett test försök så jag skulle veta hur man mgår tillväga osv och så skulle jag sammanställa all data från det försöket och reflektera lite över resultatet. Vilket jag gjort och har ev förslag på ändringar som man skulle kunna göra vid försöket efter det i veckan.

Det jag tänkte göra idag är att skriva på inledningen och så förbereda inför för laborerandet imorgon. Det jag har haft svårt för just nu är att det känns lite tafatt och inte direkt planerat arbete. Jag vet att vi ska arbeta självständigt osv men det hade varit lite roligare och vet ex hur många försök/vecka som är möjligt och går att genomför eller lite mer info så man kan förbereda sig lite. Jag har inget emot att arbeta självständigt men det hade varit roligt med lite fler direktiv än vad jag fått hittills.

Att jag tycker och känner såhär kan ha med att göra att jag varit hemma och varit sjuk och inte kunnat varit med när dom andra haft labbtillfällen men men det kommer nog bli bättre. Känner mig bara lite lost och som om jag frågar min handledare en massa duma saker.

Aja ny blir det lite skrivande!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0