Ett fik och en dag helt i min smak

Örebro på sommaren är något speciellt, något jag verkligen saknat ibland. Det är inget fel på Karlstad men det är alltid något speciellt med ens egen hemstad. Speciellt nu efter alla renoverinar och ombyggnationer av centrum, det är hur mysigt och vackert som hellst kring slottet nu. Att bara sitta där vid vattnet med eftermiddagssolen skinandes på sig är något alldelses speciellt medans slottet tornar upp sig framför en. Hela den vackra vyn tillsammans med den varma solen akompanierades av porlandet ifån vattentrappan predvid. Något magiskt.
 
En tripp in i Sankt Nikolaikyrkan blev det också och sedan vidare till ett helt okänt fik för mig som inte varit så mycket i min hemstad de senaste 2-3 åren nämligen Soleo, sist jag var hemma var detta en butik som  sålde datorer och datordelar mm. Helt underbart litet mysigt fik med inredning helt i min smak. Speciellt den lilla hörnan där vi satt var jättemysig.
 
 
Jag blev lite kär i den där lycktan, undrar vart man kan få tag i en sån? Jag gillade hela stället men speciellt där sofforna var med de mysiga kuddarna och tavlorna på väggen.
 
 
Nej nu blir det till att fixa med husdjuren lite annat här hemma, hörs senare ^-^ Hoppas ni hade en mysig och helt magisk helg!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0