Klotter

Hörrni, i fredags när jag var på resande fot så såg jag lite kotter på ett av tågen. Jag tyckte det var rätt fint och gjorde så att tågen inte såg så trista ut. Eller ja fint är väl inte rätta ordet kasnke häftigt eller intressant är väl mer korrekt beskrivet. Det gjorde mig iallafall uppmärksam.
 
Helt ärligt tycker jag inte att klotter är speciellt fult om det är välgjort men om det bara är några ord/bokstäver lite snabbt skrivna så kan jag tycka detär skitfult, rent ut sagt förgävligt! Men i de fall där de som klottrat verkligen laggt ner tid och tankar bakom det så kan det faktiskt liva upp allt från tåg till tunnlar och plank. Jag tycker det borde finnas flera allmänna ytor där det är tillåtet att klottra så att man slipper se det på husväggar och annat!
 
 
Min åsikt om detta är att det är en form av konst och det borde få mer utrymme, sen finns det även folk som med glädje skulle använda sig av detta för att makera sitt gängs territorium osv och bara skrica ner några bokstäver på en byggnad så att de ser allmänt fötgävligt ut. Det jag vill ha sagt är till de seriösa graffiti utövarna att fortsätt att inspirera och liva upp trista elskåp och cykeltunnlar!
 
Vad har ni för åsikter om graffiti och klotter?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0