Nyårslöfte?


Jag tycker personligen inte om nyårslöften, de är svåra att hålla och slutar alltsom oftast i stor ångest hos nästan alla som har dem. Personligen tänkte jag i år inte avge några nyårslöften utan mer någon typ av riktlinger eller tankar om vad jag skulle vilja bli bättre på eller liknande.

Så det jag kommit fram till är att jag ska ta vara på mig själv lite mer, så som kanske unna mig lite dyrare hårprodukter eller kanske någon exklusiv kräm eller kanske massage? Låter kanske lite själviskt men jag tycker att vi i Sverige inte riktigt tar hand om sig själv. Om vi inte mår bra kan vi heller inte få folk runt omkring oss att må bättre. Det skadar inte att unna sig själv något extra ibland som man verkligen velat ha. Naturligtvis får det vara någon måtta på det!

Samma sak när det kommer till träning så vet jag att många säkert avlägger löftet om att gå ner i vikt, äta hälsosammare och motionra mera. Jag gillar inte denna typ av press så tanken är liknande den som ovan är att jag sks unna mig själv ett halvårskort på en simhall för jag tycker det är så avkopplande att simma och man tränar muskler man vanligtvis inte använder eller tränar heller.

Jag ser ljust på det nya året och varje år får man en chans att känna att man kan börja om på något nytt eller kanske ta tag i något gammalt i garderoben? Själv tänkte jag ta det här med bloggen lite mer seriösare, det verkar väldigt roligt. Men som med allt annat plugget kommer först!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0