Klassiker

I samband med att mitt intresse för gamla bibliotek började även mitt intresse av klassiker inom bokvärden öka. Jag har alltid gillat klassiker som Shakespear och Jane Austen har skrivit,några av deras verk är bland mina favoriter. Så för ett tag sedan så beställde jag en hel box med 6 böcker skrivna av Jane Austen på engelska. De titlar som är med i boxen är Persuasion, Mansfield Park, Northanger Abbey, Emma, Sens and Sensibility och så klart Pride and Prejudice. Priset var helt ok och lyckan över att det fanns i en box var enormt stor, då slapp jag köpa dem var för sig.
 
Ett tips till er som är intresserade av klassiker är att dessa böcker är inte direkt dyra just nu, kolla bara runt på lite olika sidor som säljer böcker och jämför priserna. Och om du vill testa någon klassiker så kan du köpa en bok eller två nu när priset är så lågt eller också gå till biblioteket.
 
 
Jag vill börja läsa dem redan nu, ligga på en filt i skuggan av ett träd i någon vacker trädgård eller park och bara svepas in i böckernas värld. Vilken typ av böcker tycker ni om?
 
Nu ska jag iväg till Linda och gå ut på en promenad med henne och hunden Sam!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0