Kval caps med LINDA

Igår var jag och min vapendragare Bea med och sällskapsspelade caps i LINDAS kval caps. Det var en helt ok och trevlig kväll, jag träffade sjukt mycket mysigt och roligt folk. Efter capsen så gick vi till Bunkern för lite mat, dricka och mer mysigt folk.
 
 
Det är bara andra gången jag spelar och tycker att det gick hyfsat. Undrar varför jag inte varit med på detta tidigare? Meningen med caps är att man ska ha ett glas som är sitt som ska stå i en ring på benlängds avstånd från deltagarna. Man ska sedna kasta en kapsyl i en annan spelares glas och om du träffar ska dennaa sedan kasta i ditt och så håller det på så tills någon av dessa två missar. Den som missar får sedan dricka ur sitt glas, hålla ur kapsylerna och fylla på ny dricka. Träffar man någon annans glas blir det felcaps och man får drick upp sitt glas. Lite enkelt förklarat för er som inte vet.
 
 
Jag tycker Tavemarks min förklarar resten av kvällen. Nu blir det frukost. Hur har eran fredag varit?
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0