Vilken soffa?

 
Jag var och kollade på soffa i helgen för att se vilken soffa jag ville ha, eller rättare sagt vart jag ville köpa den ifrån. Färg och ca utseende vet jag hur jag vill ha men vart ska jag köpa den ifrpn, Mio eller Em? Den ena var lite billigare men den andra verkade ha lite bättre kvalite. Varför ska jag tycka att sånt här är så svårt? Kan jag inte bara välja en och sen får det vara bra? Sån är jag med andra saker varför kan det inte vara så glasklart när det kommer till en soffa?
 
Den på Mio känndes skönare och lite mer struktur tyckte jag att soffkuddarna hade men det kanske bara är jag som går in på detaljer. Jag kanske borde fråga mamma imorgon om jag kan få låna ett måttband imorgon? Då kan jag iallafall se lite hur jag vill ha den här hemma och en hur mycket plats soffan kommer att ta, jag kanske kommer behöva en mindre? Vem vet.
 
Här är några modeller på soffor som jag skulle kunna tänka mig:
 
 
Jag vill gärna ha en soffa med både en devan och schäslong men om de blir för stort får jag nog nöjja mig med en soffa med bara devan tror jag. Är lite sugen på att börja mäta här hemma redan, undra om grannen har ett måttband? Man kanske borde gå över och fråga?
 
Vilken soffa har ni där hemma och vilken typ av soffa skulle ni vilja ha?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0