Chockladmousse (för ca 8 personer)

I fredags hade jag med mig lite chockladmousse till jobbet eftersom det är tradition att om man har fyllt år så tar man med sig något bakat eller liknande för att fira. Så jag bestämde mig för att göra lite chokladmousse.
 
Ingredienser:
Mörk blockchoklad 300g
4-5dl vispgrädde
1 ägg
 
1. Börja med att smälta chockladen över vattenbad
2. Vispa upp grädden tills den är fluffig
3. Vispa upp ägget luftigt och vispa sedan ner det i grädden
4. När chockladen smält tag av den från vattenbadet och låt den svalna något
5. Häll i den smälta chockladen i grädden och vispa tills moussen fått en jämn färg, låt stelna 1,5h i kylen
 
 
Jag hade även ca 1 dl hallon i min men det gör man som man vill. Hoppas er mousse blir en succe!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0