Snickersrutor/jordnötsrutor

Det jag provade att göra förut idag var snickersrutor/jordnötsrutor, dessa kan man variera på lite olika sätt och det var inte alls svårt.
 
Ingredienser:
1 burk jordnötssmör
2 dl ljus sirap
1 dl socker
1 dl kokos
1 tsk vaniljsocker
1 liter rice crisp
2 200g ljus blockchoklad
 
1. Ha ner jordnötssmör, sirap, socker, vaniljsocker och kokos i en bunke och rör om.
2. Blanda i rice crispen och platta ut i en långpanna.

 
3. Smält chokladen i vattenbad och bred ut jämnt över "massan" i långpannan
4. Låt svalna och skär sedan i lagom stora rutor   
 
 
 
En djup ungsplåt kanske inte var det bästa alternativet då den blev lite väl stor men det fungerade ju det också. Sedan tyckte jag det var lite svårt att skära i dem efter att de svalnat då de ofta ville spricka men för att vara min första gång så är jag nöjd!
 
 
TIPS
Man kan om man vill byta ut crispen mot t.ex vanliga flingor, allbrands eller liknande för att exprimentera med hur mycket krispighet man vill ha.
 
Detta recept hittade jag på baka.se
Lycka till med era försök ^-^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0