Hindersmässan

I år var Hindersmässan något mindre än alla andra år, dock lika kallt som vanligt. Jag läste någonstans att det var runt 80 mindre knallar i år. Det märktes lite men inte så mycket till det sämre tycker jag. Det var inte alls så mycket folk ute och kollade i dag, det kan ha något att göra med att det är löning på fredag. Jag tyckte det var lite mysigare att gå runt nu för dels så var det inte så trångt mellan stånden och så var det inte så mycket folk så man behövde inte armbåga sig fram.
 
De hade som vanligt en massa traditionella marknadsgodis så som marknadsnougat, kolor, remar men även munkar, sockervadd, kanderade äpplen samt rostade mandlar. Jag bestämde mig för att porva något som jag aldrig ätit förut, nämligen ett kanderat äpple. Och så klart var jag tvungen att ta ett med choklad på. Jag har alltid trott att det varit ett tillagat äpple som man doppat i typ socker eller annat men det var det inte utan ett helt vanligt äpple doppat i choklad. Kombinationen av smakerna var goda men inte helt lätt att äta. Hälften avll choklad ramlade av. 
 
      
 
Som ni ser köpte jag även lite marknadsgodis och te, jag hittade några smaker jag ville prova. Jag kan skriva lite om vad jag tyckte om dem med. 
 
Nej nu vill jag äta någontin, hörs senare!
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Tina

Så mysigt! Kommer ihåg när vi gick som yngre btw ^^ Jag har oxå velat prova kanderade äpplen men har varit lite fundersam över det det ser riktigt gott ut men när jag tänker på de så låter de inte så gott hehe. men det är säkert nått värt att prova iaf :)

Svar: Ja det var mysigt, saknar det lite faktiskt. Vi får ta och knalla runt där någon gång, kanske nästa gång? Jag tycker du borde prova kanderade äpplen, själv funderar jag på att prova den röda varianten, det är som typ ett sockerlager runt dem.
Frida

2014-01-22 @ 22:25:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0