Kaffeautomat

Nu under jul fick jag bästa presenten av mamsen, nämligen en tassimo. Apparaten är en Tassimo Fidelia T40 Magick Black och är hur smidig och bra som helst. Sjukt gott kaffe blir det i den med, tyvärr är nästan alla kaffekapslar till denna gevalia och rätt dyra. Det är inget fel på smaken av gevalia kaffet men hade varit roligt att ha något att jämföra med, lite mer variation helt enkelt.
 
 
 
Det jag gillar mäst med min kaffe apparat är nog ljudet när man "brygger" själva kaffet, det puttrar, pyser och väser distinkt men inte alltför högt och det ger faktiskt lite av en kaffekännsla hemma. Det är så skönt för mig, jag som för tillfället bor själv på veckodagarna att kunna ordna EN kopp gott kaffe utan att behöva ta till snabbkaffe eller starta kaffebryggaren. Det bästa att koppla av med efter en jobbig och lång dag på jobbet helt enkelt.
 
En sak dock som jag tycker är lite dåligt är att det blir så mycket skräp efter den, speciellt plast. Det hade varit skönt om det fanns kapslar man kunde fylla på med eget kaffe i för att spara lite på miljön. Man kan säga miljö -5 men livskvalite + 10 helt klart.
 
Tack mamsen <3
 
Vilken julklapp är ni mest nöjda med sähär i efterhand?


Kommentarer
Tina

Fin Kaffemaskin :) gillar muggarna :)

Jag är mest nöjd med min spegel och ljushållaren, tyckte dom var väldigt fina och typiskt min smak ^^

Svar: jo såg spegeln när jag var hemma hos er, den var jättefin
Frida

2014-01-13 @ 22:29:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0