Saffranspannacotta med hallon a

I lördags gjorde jag saffranspannacotta med hallon för att lyxa till min helg lite, det var superenkelt och förvänansvärt gott. Jag använder gelesocker istället för gelatinblad då jag inte riktigt kommer överens med gelatinbladen, men så kan det vara ibland. Detta recept räcker till 2-4 pers.
 
 
Ingredienser
4 dl grädde
1 pkt saffran
1 tsk vaniljsocker
1dl gelesocker
 
Häll upp grädden i en gastrull och ha i saffran och vaniljsocker
Värm grädden tills den kokar och ha i gelesockret
Låt koka i ½ - 1 min
Häll upp i önskat serveringskärl och låt svalna.
Toppa med några hallon (frysta eller färska)
 
 
Tips!
Det går jättebra att servera pannacotta i små shotglas av plast om man ska ha många gäster eller olika saker att bjuda gästerna på. Då kan man t.ex servera pannacottan och så kanske någar småkakor och någon bulle.
 
Lycka till!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0